به دکاگون سازه خوش آمدید

به دکاگون سازه خوش آمدید

تفاوت ملک جنوبی و شمالی

تفاوت ملک جنوبی و شمالی

در یک خیابان افقی، ملکی که در سمت شمال قرار میگیرد ملک شمالی و ملکی که در سمت جنوب قرار میگیرد، ملک جنوبی نامیده می‌شود. بر اساس قانون شهرسازی ساختمان، ملک باید در سمت شمال قرار گیرد. شمالی یا جنوبی بودن ملک را موقعیت جغرافیایی آن مشخص می‌کند.

ساختمان های شمالی به ساختمان هایی گفته میشود که ورودی آن به سمت حیاط است. در ساختمان‌های جنوبی حیاط پشت ساختمان قرار می‌گیرد. برای طراحی و اجرای ساختمان باید موقعیت زمین ها در نظرگرفته شود.

ساختمان های شمالی

ساختمان های شمالی دارای چند فاکتور مهم می‌باشند (زمانیکه از خیابان وارد ساختمان میشویم ابتدا وارد حیاط میشویم)، بنابراین در صورت وارد شدن به ساختمان شمالی، ابتدا وارد حیاط می‌شویم، در ساختمان های شمالی، نورگیر نور غیر مستقیم ایجاد می‌کند و قسمت بالای ساختمان به پلاک مجاور آن ختم می‌شود، ایجاد دو واحد در ساختمان های شمالی اشتباه است.

ساختمان های جنوبی

واحد جنوبی نورگیری بیشتری دارد، ارزش و کیفیت زندگی در آن بالاتر است. در ساختمان های جنوبی به سمت کوچه و خیابان وارد و وارد ساختمان می‌شویم.
ساختمان های جنوبی با خیابان دارای یک مرز می‌باشند. ورودی ساختمان از خیابان به داخل بنا باز می‌شود، تعداد پارکینگ های جنوبی بیشتر است. در ساختمان های جنوبی هر تعداد واحد آپارتمان می تواند قرار گیرد. ساختمان های واحدها حداقل ۱۲ متر عرض دارند.

 

در ادامه در ویدیو زیر به صورت کامل این موضوع توضیح داده شده است: ( برای خرید بسته جامع آزمون دادگستری اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
Instagram YouTube WhatsApp WhatsApp Telegram