به دکاگون سازه خوش آمدید

به دکاگون سازه خوش آمدید

پروژه آباکوس

آباکوس مجموعه‌ای بسیار توانمند از برنامه‌های مدل‌سازی، تحلیل و شبیه‌سازی است که بر پایه روش اجزاء محدود (FEM) شکل گرفته است و توانایی حل طیف گسترده‌ای از مسائل علمی و صنعتی، از مسائل ساده و دارای تحلیل خطی تا مباحث پیچیده مدل‌سازی غیرخطی را دارا می‌باشد. محیط کاربرپسند و جذاب در کنار کتابخانه قوی پیش‌بینی رفتار مواد مهندسی (از قبیل فلزات، لاستیک‌ها، مواد پلیمری، کامپوزیت‌ها، مصالح عمرانی مثل بتن‌های تقویت‌شده، فوم‌های فنری، سنگ و خاک) از Abaqus نرم‌افزاری کارآمد و مورد توجه محققین ساخته است که به شکل گسترده در صنایع اتومبیل‌سازی، هوافضا و ساخت تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین نسخه از نرم‌افزار در سال 1978 میلادی توسط شرکت HKS بصورت رسمی به بازار عرضه شد و در اکتبر ۲۰۰۵ توسط کمپانی فرانسوی Dassault Systemes خریداری شد. نام و لوگوی نرم‌افزار آباکوس از کلمه “چرتکه (Abacus)” الهام گرفته شده که خود یادآور انجام محاسبات ریاضی است.

ویژگی‌های نرم افزار آباکوس

  • کاربرپسند بودن (User-Friendly): حل یک مسئله در حوزه اجزاء محدود در سه بخش پیش‌پردازش، پردازش و پس‌پردازش خلاصه می‌شود. برای حل یک مسئله در آباکوس کافی‌ست برنامه را باز کرده و از صفر تا صد را تنها در یک محیط کاربرپسند، ساده و بدون باز و بسته کردن متوالی برنامه‌ها به انجام برسانید.
  • اسکریپ‌نویسی به زبان Python: شما می‌توانید به کمک دستورات پایتون، بخش‌های دلخواه و پرکاربرد مدنظرتان را به اباکوس اضافه کنید و نه در قالب یک کد بی‌روح و خسته‌کننده بلکه در قالب پنجره‌های گرافیکی ایده ذهنی خود را مشاهده کنید.
  • سابروتین‌نویسی به زبان Fortran: با تسلط بر فرترن، تئوری‌های پیشرفته مکانیک محیط‌های پیوسته و محاسبات عددی، Abaqus هیچ محدودیتی برای شما ندارد! با استفاده از سابروتین نویسی در آباکوس به راحتی می‌توانید هر مدل از مواد در حوزه آکادمیک و صنعتی را مدلسازی و آنالیز کنید.
  • حوزه گسترده تحلیل مسائل: اگر قصد تحلیل یک مسئله در حوزه مکانیک جامدات، مسائل تماس (contact) و اجزاء محدود غیرخطی را دارید Abaqus را انتخاب اول و اصلی خود قرار دهید.
  • مش‌زنی قطعات پیچیده: با استفاده از تکنیک های مش بندی در آباکوس می‌توانید قطعات با هندسه بسیار پیچیده (با انحنای خاص و در اصطلاح ریزه‌کاری‌های هندسی فراوان) را Mesh بزنید و نیاز به نرم‌افزارهای ثانویه مثل هایپرمش نداشته باشید.
  • سهولت در تحلیل‌های ترکیبی
  • ارتباط جامع با نرم‌افزارهای طراحی تراز اول دنیا مثل کتیا و سالیدورکس
  • کدهای حلگر قدرتمند و دقیق غیرخطی
  • قابلیت تحلیل به‌روش پردازش موازی
  • محیط Documentation کامل و روان

بدون شک هر یک از ویژگی‌های ممتاز فوق به تنهایی می‌تواند یک کاربر حرفه‌ای را به استفاده از Abaqus ترغیب کند حال آنکه این نرم‌افزار تمامی امکانات فوق را در محیط جذاب و گرافیکی خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
Instagram YouTube WhatsApp WhatsApp Telegram